قطار‌های ۵ ستاره فدک سه ساله شد

1917469_880.jpg


قطار‌های ۵ ستاره فدک سه ساله شد

این قطار‌ها در سال ۱۳۹۳ از کشور آلمان وارد ایران شده و پس از انجام تغییرات فنی لازم جهت برآورده کردن نیاز‌های مسافران ایرانی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور ملحق گردیده است. تمامی فعالیت‌های فنی و مهندسی صورت گرفته بر روی این قطار‌ها با نظارت و تایید شرکت Pross Ab کشور سوییس بوده است. این قطار‌ها در سال ۱۳۹۳ از کشور آلمان وارد ایران شده و پس از انجام تغییرات فنی لازم جهت برآورده کردن نیاز‌های مسافران ایرانی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور ملحق گردیده است. تمامی فعالیت‌های فنی و مهندسی صورت گرفته بر روی این قطار‌ها با نظارت و تایید شرکت Pross Ab کشور سوییس بوده است. 

آنچه که قطار‌های ۵ ستاره فدک را از سایر قطار‌های حاضر در صنعت حمل و نقل ریلی کشور متمایز کرده را می‌توان به شرح زیر برشمرد:

  • ارائه غذای مناسب از طریق خدمات کترینگ بین المللی با کیفیت ایرانی- اتریشی
  • استفاده از تجهیزات نوین از قبیل: ترولی، قهوه ساز، بسته‌های خدماتی نوین و…
  • استفاده از سیستم نوین احضار مهماندار بر روی مانیتور‌های کوپه
  • استفاده از روش‌های نوین جذب، آموزش و نگهداشت مطابق با استاندارد‌های هواپیمایی روز دنیا
  • طراحی نوین و زیبایی فضای استقرار مسافران از قبیل: طراحی زیبای سقف کوپه، کنسول‌ها، راهرو‌ها و…
  • استفاده از خدمات به روز فناوری اطلاعات از قبیل: استفاده از امکانات موجود در مانیتور‌های کوپه‌ها در ارائه سفارش، احضار مهماندار، استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری، استفاده از شبکه WiFi داخلی و…
  • امکان افزایش سرعت سیر قطار‌ها و در نتیجه کاهش زمان سفر با توجه به استفاده از قطار‌های با سرعت بالا (km/h۲۰۰)
  • افزایش سطح ایمنی با استفاده از تجهیزات و سیستم‌های نوین از قبیل: دوربین مداربسته راهرو، سیستم هشدار دهنده بازبودن درب واگن‌ها و به کارگیری HSE در طراحی و ارائه خدمات
  • برنامه ریزی برای اوقات فراغت مسافران در قطار با ارائه راهکار‌هایی مانند برنامه‌های متنوع صوتی و تصویری، استفاده از مجله‌های تبلیغاتی و سرگرم کننده، ایجاد امکان استفاده از شبکه داخلی در قطار‌ها و ایستگاه‌ها و….

بلیت قطار‌های ۵ ستاره فدک در ۴ کلاس خدماتی ارائه می‌شود:

  • کلاس ویژه: خدمات این کلاس در سطح امکانات به روزترین ایرلاین‌های بین المللی است.
  • کلاس بیزینس: این کلاس جهت پاسخگویی به خواسته مسافرانی که تقاضای خدمات متمایز دارند ارائه می‌شود.
  • کلاس اکونومی: مسافران در این کلاس خدماتی، در حالی که از کوپه‌های لوکس قطار‌های ۵ ستاره فدک بهره مند می‌شوند، هزینه‌ی کمتری نیز نسبت به کلاس‌های دیگر پرداخت می‌نمایند.
  • کلاس عصرانه: در این کلاس به جای سرو شام، پیش غذا و دسر، جهت مسافران میان وعده سرو می‌شود. 

قطار‌های ۵ ستاره فدک موفق شده از تاریخ شروع به کار خود (آذر ۱۳۹۴) تا به امروز، ۱.۵۰۰.۰۰۰ مسافر را جابجا نماید.

این جابجایی از شهر‌های تهران، قم، کرج، قزوین و زنجان به مقصد مشهد و بلعکس انجام می‌شود. همچنین مسیری نیز از تهران به اهواز و بلعکس راه اندازی شده که از این طریق هموطنان جنوب کشور نیز می‌توانند از خدمات این قطار بهره‌مند شوند.

 

مهمانداران فدک

قطار‌های ۵ ستاره فدک سه ساله شد

 

میزبانی در فدک یک اصل سازمانی محسوب می‌شود. فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می‌کند تا میهمانان فدک، سفری خوش را تجربه کنند.. علاوه بر امکانات رفاهی متفاوت، طراحی و ایجاد دپارتمان تخصصی انتخاب و آموزش پرسنل مجرب برای ارائه سرویس با سطح کیفی خطوط هواپیمایی روز دنیا از دیگر اقدامات فدک بوده است. مهمانداران فدک برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند تا خدماتی شایسته به مسافران ارائه نمایند.

مهمانداران قطار‌های ۵ ستاره فدک در آغاز سفر، جهت خوشامدگویی در کنار درب ورودی سالن در انتظار شما هستند تا ضمن خوشامدگویی به شما، با احترام و تواضع شما را راهنمایی نمایند. فضای کوپه متعلق به شماست و مهماندار تنها در صورت درخواست و یا موارد ضروری حضور پیدا خواهد کرد تا حریم شخصی شما حفظ گردد. مهانداران، با احترام درخواست‌های شما را شنیده و راهنمایی یا ارائه سرویس درخواستی را بدون کم و کاست انجام خواهند داد.میزبانی در فدک یک اصل سازمانی محسوب می‌شود. فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می‌کند تا میهمانان فدک، سفری خوش را تجربه کنند.

علاوه بر امکانات رفاهی متفاوت، طراحی و ایجاد دپارتمان تخصصی انتخاب و آموزش پرسنل مجرب برای ارائه سرویس با سطح کیفی خطوط هواپیمایی روز دنیا از دیگر اقدامات فدک بوده است. مهمانداران فدک برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند تا خدماتی شایسته به مسافران ارائه نمایند. مهمانداران قطار‌های ۵ ستاره فدک در آغاز سفر، جهت خوشامدگویی در کنار درب ورودی سالن در انتظار شما هستند تا ضمن خوشامدگویی به شما، با احترام و تواضع شما را راهنمایی نمایند. فضای کوپه متعلق به شماست و مهماندار تنها در صورت درخواست و یا موارد ضروری حضور پیدا خواهد کرد تا حریم شخصی شما حفظ گردد. مهانداران، با احترام درخواست‌های شما را شنیده و راهنمایی یا ارائه سرویس درخواستی را بدون کم و کاست انجام خواهند داد.

برخی از خدماتی که مهمانداران قطار‌های ۵ ستاره فدک در طول سفر ارائه می‌دهند به شرح ذیل است:

  • استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین و انجام راهنمایی به مهمانان در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی
  • سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار
  • سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر
  • سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت
  • ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
  • ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست
  • ارائه هدفون
  • ارائه روزنامه‌های فارسی، عربی و انگلیسی
  • سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

 

کسب عنوان برترین قطار مسافربری

قطار‌های ۵ ستاره فدک سه ساله شد

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد فضای رقابتی مناسب در بین شرکت‌های ریلی حمل مسافر، در دوره‌های زمانی مشخص، رضایت مشتریان این حوزه را اندازه گیری نموده و خدمات ارائه شده به آن‌ها را ارزیابی می‌نماید.

این ارزیابی با نظرسنجی مستقیم از مسافران قطار‌های مختلف و در چندین حوزه متفاوت از جمله امکانات قطار، تهویه داخل قطار، رفتار و نحوه سرویس دهی کارکنان، پذیرایی و سرو غذا در طول سفر، وجود سرگرمی در داخل کوپه و پاسخگویی مهمانداران انجام می‌گیرد.

بر اساس آخرین ارزیابی شرکت راه آهن در سال ۱۳۹۷، قطار‌های فدک برای سومین سال متوالی (سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷) بالاترین امتیاز را در بین شرکت‌های مسافربری ریلی داشته و در واقع بهترین عملکرد را در بین رقبای خود به نمایش گذاشته است.

 

باشگاه مشتریان فدک

در راستای احترام به مسافرانی که قطار‌های ۵ ستاره فدک را برای سفر خود انتخاب نموده‌اند، فدک در سال جاری اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان خود با نام هم سفر نموده است.

هدف از ایجاد این باشگاه این است که مسافران فدک بتوانند ازشرایط ویژه برای سفر‌های خود بهره‌مند شوند.

با عضویت مسافران قطار‌های ۵ ستاره فدک در باشگاه هم سفر، مسافران می‌توانند از مزایایی مانند ارائه تخفیف در سفر‌های بعدی، اطلاع رسانی جشنواره‌های فروش، ارسال هدایا، سفر رایگان و … بهره‌مند شوند.

رسانه‌های فدک

در قطار‌های ۵ ستاره فدک، گفتگو با مخاطبان و شنیدن صدای مخاطب اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل به صورت مستمر برنامه‌هایی اجرا می‌شود تا مخاطبان بتوانند درباره خدمات فدک نظرات خود را اعلام نمایند. برنامه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی فدک، فرم‌های نظر سنجی توزیع شده در قطار، سایت فدک و…

در اینستاگرام فدک (fadak_trains@)، آخرین طرح‌ها و خدمات فدک به صورت روزانه اطلاع رسانی می‌شود. اعضای صفحه فدک در اینستاگرام می‌توانند به صورت مستمر در قرعه کشی‌ها و مسابقات طراحی شده شرکت کرده و از مسافرت رایگان با قطار‌های ۵ ستاره فدک لذت ببرند.

در وب سایت فدک علاوه بر آشنایی با خدمات متنوع این قطار، مسافران می‌توانند به راحتی بلیت‌های خود را بصورت آن لاین خریداری نمایند.

قطار‌های ۵ ستاره فدک، تنها شرکت ریلی در ایران است که برای مسافران خود نشریه‌ی اختصاصی منتشر می‌کند. این نشریه با مطالب جذاب و متنوع سعی دارد اوقات خوشی را برای مسافران در طول سفر رقم بزند.

 

تور‌های داخلی فدک

قطار‌های ۵ ستاره فدک سه ساله شد

قطار‌های ۵ ستاره فدک سعی کرده است با ایجاد شبکه‌ای گسترده و متنوع از امکانات متنوع در شهر مشهد، سفری ایده آل و همراه با آرامش را برای زائران امام رضا (ع) فراهم آورد.

در همین راستا طرح تور‌های قطار با هتل فدک راه اندازی شده است. در این طرح مسافران فدک می‌توانند با خرید بلیت رفت و برگشت قطار‌های ۵ ستاره فدک، ۳ روز و دو شب اقامت رایگان در هتل‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ ستاره داشته باشند.

این تور‌ها با امکانات و قیمت‌های متفاوت جهت استفاده کلیه اقشار جامعه طراحی و اجرا شده است؛ و از طریق سایت رسمی فدک (www.fadaktrains.com) و یا کلیه آژانس‌های مسافرتی در دسترس هستند.

 

تور‌های گردشگری خارجی فدک

در راستای گسترش صنعت گردشگری در کشور، قطار‌های ۵ ستاره فدک با ایجاد شبکه‌ای منسجم از کلیه نیازمندی‌های برگزای تور برای گردشگران خارجی (نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز)، اقدام به طراحی و اجرای تور‌های گردشگری در داخل ایران جهت گردشگران حوزه عرب و گردشگران اروپایی نموده است.

این تور‌ها برای اولین بار در کشور بر پایه گردشگری ریلی ایجاد شده‌اند و ترانسفر مسافران در زمان اجرای تور توسط قطار‌های ۵ ستاره فدک انجام می‌گیرد.

تمامی تلاش‌های صورت گرفته در جهت فراهم آوردن یک سفر راحت و ایمن برای مهمانان فدک صورت می‌گیرد؛ و پرسنل قطار‌های ۵ ستاره فدک در این راه از هیچ کوششی مضایقه نخواهند کرد. امید است در این راه به یاری خداوند و پشتیبانی تک تک مهمانان گرامی فدک، موفق باشیم.


فدک، همسفر رویا‌های شیرین شما


 



بک لینک

دانلود کتاب